jump to navigation

Paradoxal Iunie 17, 2011

Posted by josnebunia in Zilnice.
Tags: , , , , , ,
trackback

Recunoasteti fundita din imagine?

Foarte bine, inseamna ca sunteti informate…sau fane Avon. Anyway, fundita asta e simbolul Campaniei pentru sanatatea sanilor, initiata de Avon in 2002. Conform site-ului oficial scopul campaniei este „sa educe, sa informeze in privinta diagnosticarii precoce a cancerului la san si sa faca constiente femeile de gravitatea bolii”. Se pare ca pana in prezent mesajul campaniei a „atins” 80% dintre romance – good job, Avon, zic eu. Da, este o campanie necesara pentru ca tindem sa ignoram acest aspect al sanatatii noastre, din diferite motive – nepasare, ideea ca „mie nu mi se poate intampla”, reticenta fata de medicii ginecologi, frica de a fi pusa fata in fata cu un diagnostic si de cele mai multe ori pentru ca nu doare. Cancerul nu doare…cand doare e din pacate prea tarziu. „La fiecare 3 minute, undeva pe Glob, o femeie este diagnosticata cu cancer la san.” – no pressure

Simptomele cancerului mamar sunt variate, de la cele mai usoare, de nebagat in seama, pana la aparitia umflaturilor dureroase (sau nu) si a scurgerilor la nivelul sfarcurilor (sa nu va prind chicotind, e doar un cuvant, iar in contextul asta chiar nu e funny). Tocmai din aceste motive se recomanda autoexaminarea lunara si efectuarea unui control medical periodic – o data la 1-2 ani. „Cancerul la san poate fi depistat cu ani de zile inainte de a se manifesta clinic. Trebuie doar sa mergi regulat la control.”

Acestea fiind zise, sa revenim la titlul articolului, ca de data asta nu e deloc intamplator. Mi-am facut timp sa merg si eu la control ca, na am o varsta (:P), la o clinica privata, cu programare, sa nu fiu nevoita sa lipsesc de la birou pe motiv de ecograf defect sau medic in pauza de tigara. Am ajuns la timp, recunosc, un pic ingrijorata de o durere inexplicabila pe care o simtisem cu cateva zile in urma. Fiind EDUCATA si INFORMATA am decis sa nu o ignor. Dupa 20 de minute petrecute in fata cabinetului (peste ora programarii), medicul fiind ocupat cu o alta pacienta, am decis sa bag capul pe usa, sa-mi anunt sosirea. Dupa alte 10 minute, mi se permite intrarea in cabinet. Trecem peste introducere, nu am probleme de sanatate, analizele sunt la zi, de la ultimul control de rutina au trecut 6 luni, dar de la ultima ecografie mamara au trecut 2 ani si iata si scopul vizitei.

Doamna doctor ma priveste circumspect si incepe examinarea cu un zambet ironic in coltul buzelor. Concluzia „Nu aveti nimic domnisoara, v-ati panicat degeaba. Un control serios se face doar la persoanele peste 35 de ani.” Multumesc frumos, vestea a fost buna…dar cu atitudinea ce ne facem? Nu vi se pare paradoxal ca atatia oameni se implica in sprijinirea campaniilor de informare si ne trimit la control, ca atatia medici propovaduiesc examinarea clinica…iar cand eu merg la cabinet sa-mi transmita ca de fapt sunt ipohondra si mai bine stateam acasa? Nu afirm ca toti medicii sunt la fel, dar pe mine „doamna” asta m-a dezamagit cu atitudinea ei cu tot.

Da stiu ca m-am intins cu postarea asta, dar e un subiect care merita dezbatut pentru ca la noi paradoxurile apar ca ciupercile dupa ploaie. De-aia mie imi e din ce in ce mai greu sa le ignor.

Va salut din mers, sa fiti informati

„A promite inseamna a face. Promite sa mergi la control!” – Deci?

Comentarii»

1. eumiealmeu - Iunie 17, 2011

adevărul este că atunci când îţi spune un doctor „n-ai nimic” are un chip de parcă ar zice: „mi-am pierdut timpul cu tine”. şi-apoi ne întreabă de ce nu mergem preventiv la control… păi, uită-te în oglindă, nenea doctorul, şi vei observa care e vinovatul…
mereu sănătate! 🙂

2. josnebunia - Iunie 17, 2011

Exact! Adica esti educat si informat ca mergi la control (bravo tie), dar prost gramada ca te-ai dus degeaba 🙂 Si toate astea, pe bani, ca n-am mers la spital, ci la clinica privat. Paradoxal, nu?


Lasă un răspuns

