jump to navigation

Iar din nou Martie 17, 2011

Posted by josnebunia in Zilnice.
Tags: , , , , , ,
trackback

In sensul ca iar implinesc 25 de ani. Mda, bine ca am experienta si nu ma mai poate surprinde nimic. Nici macar depresia – haha, va rog sa remarcati doza de umor negru. Mai e o saptamana si scriu acum pentru ca ziua in sine o voi ignora cu gratia-mi binecunoscuta. Asta pentru ca in fiecare an (din 2005) pana acum v-am avut aproape si v-ati priceput intotdeauna de minune sa ma inveseliti, sa ma alintati si sa ma suportati (Teo si Dony in special, stiu ei). Anul asta, fiindca trebuie sa ma descurc cumva de capul meu, am decis sa adopt strategia strutului – ziua cui? uhmmm, nope, doesn’t ring a bell, sorry. Asa ca nu sarbatoresc, dar accept atentii, urari si ofrande. Adresa v-o dau pe privat, la cerere.

Wishlistul insa e public 🙂

1. Mario Vargas Llosa – „Paradisul de dupa colt”, „Razboiul sfarsitului lumii”, „Orasul si cainii” si poate „Ratacirile fetei nesabuite”…poate – le-am primit pe toate de la omul drag

2. Orhan Pamuk „Viata cea noua”, „Zapada”, „Fortareata alba” (are mari sanse sa devina preferatul meu dintre autorii contemporani) – tot omul drag s-a ocupat si de Pamuk

3. Milan Kundera„Insuportabila usuratate a fiintei” – cine o gaseste e rugat sa o cumpere fara a sta pe ganduri. Eu o caut de 6 luni, dar stocurile sunt 0 si nu stiu cand va fi reeditata. Am gasit-oooooo. La Carturesti

Din colectia cartilor scrise de Octavian Paler imi lipsesc – „Apararea lui Galilei” si „Vremea intrebarilor”. Prima se gaseste relativ usor si e pe lista mea de achizitii, imediat ce termin de citit „Eul detestabil”. Cu a doua insa e alta poveste…multe librarii nici nu stiu ca exista, la altele e mereu „in curs de aparitie”. Singura sansa reala de a o gasi ramane scotocirea prin anticariate…care necesita timp. Mi-am completat si colectia Octavian Paler intre timp. Me happy!

Daca tot am ajuns la subiectul asta, vreau sa impart cu voi cel mai bun roman al lui Paler (e o opinie personala, da?) – „Don Quijote in Est”. Nu are rost sa fac eu analiza pe text pentru ca au facut-o altii care chiar se pricep, dar vreau sa retineti ca am citit-o cu creionul in mana si la fiecare cateva cuvinte nu-mi puteam retine exclamatii de genul: „daaa!”, „ioooi!”, „hmmm”, „exact!” si cate un „damn, he’s so right”.

„Domnilor, Adam a fost roman. Pentru ca numai un roman poate sta gol, sa manance mere padurete si sa creada ca e in Rai.” – ioooi! true

„Uneori esecurile pot fi mai instructive decat reusitele deoarece ne dau o masura mai adevarata, mai exacta, a aspiratiilor noastre, dovedind ca am vrut mai mult decat am reusit, ca, la nivelul dorintelor, suntem mai buni decat in realitate…La urma urmei, e mult mai grav sa ai iluzii mediocre decat sa traiesti mediocru.” – damn he’s so right

„O intreaga primavara Don Quijote a stat in Piata Universitatii din Bucuresti. A devenit golan, a cantat in fiecare noapte mai bine huligan decat dictator, a sperat, desi reprezenta o minoritate, si a fost persiflat, ridiculizat, hulit. In cele din urma, a fost batut de mineri…” – hmmm (recunosc, m-a facut sa zambesc)

Si mai sunt muuulte vorbe intelepte, dar nu am atata spatiu. Hai, fuguta la librarie!

Va salut din mers, sugestii? reclamatii?

Comentarii»

1. Vlad - Martie 18, 2011

Hai Multi Ani si ura ura!
Free shipping ring any happy bells?
http://www.bookdepository.co.uk/book/9780571135394/The-Unbearable-Lightness-of-Being

josnebunia - Martie 18, 2011

Ring-a-ding ding happy 🙂 Si uite-asa ai avansat in capul listei cu persoane carora le voi multumi cand voi accepta Nobelul pentru literatura. Keep up the good work 😛

2. Vlad - Martie 18, 2011

Sa cititi bine, zic. Sa n-ai emotii la ceremonie, nu se uita nimeni la Nobel. Mai bine te-apuci de filme cu roboti, ninja si pisici vorbitoare. Sa fie 3D, ok?

3. josnebunia - Martie 18, 2011

Mie imi place asa mai de moda veche cum sunt si inca pretuiesc valorile reale, principiile, bunul simt…inca mai citesc si altceva in afara de mailuri 🙂 But 10x for the tip.
Desi stiu ca vrei sa ma deviezi de la Nobel doar pentru a-ti creste tie sansele 😛

4. pisi - Martie 18, 2011

mmm, da! o intrebare?!: daca vreau sa-ti fac cadou o carte cum as putea sa procedez mai exact? Sugetii, reclamatii? 🙂

Dan - Martie 21, 2011

iti recomand varianta „studenteasca” …o scrii in word si dupa ce e gata ii dai copi peist aici la comments…ne faci un cadou la toti cu ocazia asta…si traficul Andreei va creste exponential ( doar vom intra zilnic s-o citim ). Evita-l pe Pamuk totusi…are tendinta sa se intinda la numar de pagini 🙂

5. josnebunia - Martie 21, 2011

@Dan – am citit de 3 ori, dar pana la urma te-am descifrat :))) Ce nu stiai tu si mi-a complicat mie intelegerea e ca si Pisi tot Andreea se numeste :))) La tat’ni-i greu

Dan - Martie 21, 2011

🙂 tare…pai stii ca-s mai criptic de felul meu…oricum cititorii tai sunt fara doar si poate numai oameni inteligenti, nu mi-am facut pobleme ca nu voi fi inteles 😉

6. Lasati cartile sa vina la mine « Jos nebunia? - Martie 16, 2012

[…] LMA, wishlist trackback Dupa cum stiti deja de aici, mi-am asumat public varsta. Daca in 2010 si 2011 ma laudam cu cei 25 de ani, ei bine, anul asta e destul de clar ca nu-mi mai merge. Oare ma […]


Lasă un răspuns

