jump to navigation

Dependenta de nefericire Septembrie 15, 2010

Posted by josnebunia in In secret.
Tags: , , , ,
trackback

Am fost ieri la Carturesti sa imi cumpar un Paler. Ati putea crede ca suna pretentios, la fel cum un mare colectionar ar spune „mi-am cumparat un Van Gogh”. Asta pentru ca pentru mine cartile lui Paler sunt valoroase, insumand toate momentele linistite in care imi permit sa citesc cu sufletul, sa inteleg si sa interpretez fiecare traire exprimata. Am cumparat „Rugati-va sa nu va creasca aripi”, cu coperta mov, frumoasa si cartonata. Cartea ma asteapta cuminte pe noptiera si acest simplu gand ma face sa ma grabesc spre casa cu drag.

Fiind in librarie si avand destul timp, m-am aventurat si pe la alte rafturi si bine am facut pentru ca am gasit o carte de care aveam mare nevoie – „Dependenta de nefericire”, scrisa de Martha si William Pieper, psihologi de profesie. Nu stiu cum se face, dar s-a potrivit de minune cu etapa in care am ajuns in cadrul sedintelor la psiholog si anume legatura dintre asteptari, standarde, nevoia de aprobare si incapacitatea mea de a fi vreodata multumita de realizarile mele. Inca de la primele randuri citite in librarie, m-am recunoscut ca fiind tipul de persoana care se saboteaza, mai mult sau mai putin constient, contrabalansand mereu un succes cu reversul lui si anticipand mereu consecintele negative. Astfel ca, oricat de ciudat ar parea, eu imi aman mereu bucuria, fericirea, relaxarea, convinsa ca doar asa pot controla impactul unui eveniment neplacut care ar putea urma.

Da, sunt de acord ca traind zi de zi, aceasta analiza pare infantila si inutila, pana la urma viata fiind o insiruire de momente placute alternate cu situatii mai putin fericite, pe care de obicei le luam ca atare, straiduindu-ne sa traim echilibrat. Dar oare nu e trist sa privesti inapoi, sa-ti dai seama ca ai realizat in mare masura tot ce ti-ai propus la un moment dat, fara a fi valorizat de fapt clipele de succes? Tema de gandire…

Daca sunteti din categoria celor care se bucura de fiecare moment, daca reusiti sa gasiti liniste si echilibru chiar si in cele mai haotice situatii…va admir si ma bucur ca-mi sunteti prieteni pentru ca am multe de invatat de la voi, oricat de patetic ar suna 🙂

Va salut din mers, cu nasul in carti

Comentarii»

1. Vlad - Septembrie 16, 2010

1. Când e vorba de Octavian Paler nimic nu sună pretențios !
2. Nu mai privi înapoi !
3. Zâmbește 😉

2. josnebunia - Septembrie 17, 2010

E bine asa? 🙂

3. .... - Septembrie 20, 2010

I feel you…

4. Vlad - Octombrie 9, 2010

Da…așa mai merge 🙂

5. gigix - Martie 8, 2011

„Dependenta de nefericire” e mult deplasata ca premise. recomand la pachet „Affluenza” de Oliver James, mult mai pe subiect si pe howto.

6. josnebunia - Martie 16, 2011

E interesanta orice carte pe tema asta care chiar ofera solutii. Scrierile motivationale ma deprima si mai tare 🙂 O sa caut cartea recomandata…poate ma fac bine (?)


Lasă un răspuns

