jump to navigation

Mii de scuze August 5, 2009

Posted by josnebunia in Zilnice.
Tags: , , , ,
trackback

…Not! 🙂 In sensul ca nu-mi cer, dar o sa vorbesc despre ele. Nu-mi (mai) place sa generalizez si de ceva timp refuz sa mai fac afirmatii de genul: „toate fufele sunt proaste” (desi…mna) sau „toti francezii sunt niste comunisti incuiati”, „toti italienii sunt libidinosi”, iar „toti artistii sunt neintelesi”. Stereotipurile sunt tot un fel de etichete, dar aplicate la un nivel mult exagerat si de aceea m-am hotarat ca daca nu le pot inlatura pe cele deja inradacinate in constiinta noastra, macar sa nu mai sustin crearea altora.

Nu stiu daca ati observat sau nu, dar din acuze, stereotipurile devin scuze. WTF? zic. Pentru ca, se pare ca promovandu-le, credem in ele si automat ne asteptam ca femeile sa conduca prost, tiganii sa fure, barbatii sa insele, blondele sa fie cretine etc. Si de aici se naste scuza.

Eu refuz sa spun ca toti barbatii mint, de exemplu. In schimb o sa cred ca tu nu minti, iar daca o sa o faci, macar n-o sa ai scuza ca ma asteptam la asta, pentru ca, la urma urmei esti barbat si toti barbatii mint – wrong! Prietena mea blonda n-o sa ma mai poata privi inocent printre gene cand face vreo tampenie pentru ca eu stiu, draga mea Flo, ca nu toate blondele sunt cretine 🙂 si asa mai departe. Cred ca imi fac viata mai usoara, iar pe a celor din jur un pic mai grea, rapindu-le din scuze.

Acestea fiind zise, marturisesc ca m-a izbit o agitatie, sora cu entuziasmul si nerabdarea, de se cutremura biroul de la atata batut din picioare. Si iar tuna si fulgera peste ecou, peste pleoapele stranse, peste marea din capul meu si clapele pianului mut. Imi tin secretul strans si-o sa-l iau cu mine sa-mi tina de soapta pe diguri, si n-o sa-l pierd, si n-o sa-l spun, pentru ca nu toate femeile sunt „gura-sparta” 😉

 

Va salut din mers, cu fiecare zi mai aproape

Comentarii»

1. ina - August 8, 2009

so true…pana la un anumit punct stereotipurile/etichetele complica viata tuturor, limita e punctul in care invatam sa le anulam si sa ne complicam altfel existenta

2. josnebunia - August 17, 2009

Pai daca ne place complicat…Orice, numai sa nu ne plictisim 😛

3. ina - August 17, 2009

putem sa complicam lucrurile fara sa ranim pe cei din jur..ca in general etichetele sunt folosite in ideea de a obtine un statut mai superior fata de cel etichetat (situatii si situatii…)


Lasă un răspuns

