jump to navigation

Eticheteaza-ma Iunie 14, 2009

Posted by josnebunia in Zilnice.
Tags: , , ,
trackback

Am mai spus ca atunci cand cunosti o persoana, devii responsabil pentru starea ei de bine/rau si nu am fost contrazisa. Nu s-a revoltat nimeni. In schimb, am fost „certata” pentru obiceiul meu de a ridica ziduri, de a pastra o anumita distanta confortabila care sa ne permita sa relationam de la egal la egal, care sa nu oblige pe nimeni la nici un fel de gest fortat sau nedorit – iubesc naturaletea in atitudinea celor din jur, o respir si ma infasor in ea pentru ca eu asa inteleg traitul. Sa fim spontani, zic, dar ma trezesc impulsiva si insistenta si deodata naturaletea mea devine spaima ta cea mai mare. Ce-i de facut? Oare ar trebui sa-mi construiesc strategii? Voi parjoli campiile, voi otravi fantanile si ma voi retrage in munti. Ai face bine sa vii dupa mine. Altfel te rog sa nu ma mai cunosti, du-te inapoi dincolo de zid. Asa.

Fara legatura cu micul epilog de mai sus (stiu ce inseamna epilog, exact asta cautam sa exprim), voiam sa scriu despre etichete pentru ca, sa recunoastem, suntem obsedati, nu atat de etichetele in sine, ci de actiunea de a le aplica. Imi amintesc cum nu dormea mama noptile lipind meticulos etichete pe toate borcanele – gem, dulceata, zacusca, zarzavat -, pe pungile din congelator – „snitele”, „carne pentru friptura”, „pui pentru bors” -, pe orice. Odata aranjate toate pentru zile negre, se linistea…o vreme, ca apoi incepea scoala si trebuiau etichetate caietele, manualele…

Crestem cu fixatia ca toate trebuie sa poarte un nume, sa fie frumos ordonate in sertarase si cutiute si nu putem scapa, nu ne putem opri. Din pacate nu ne limitam la obiecte – etichetam TOT, etichetam oameni si pe noi insine. Problema apare atunci cand eticheta noastra, scrisa frumos pe hartie colorata, nu se lipeste, nu se potriveste, pur si simplu nu tine. Intram in panica si fugim.

Oamenii fug si se pricep la asta. Nu ma poti citi, nu ma poti eticheta, alearga. Nu are rost sa te chinui sa ma indesi intr-o cutie azi, pentru ca maine va trebui sa o iei de la capat, asa ca mai bine fugi si accepta ca de data asta nu ti-au iesit socotelile, next box please.

 

Va salut din mers, dezlipesc etichete

Comentarii»

1. un admirator - Iunie 14, 2009

etichetele construiesc principii…principiile construiesc atitudini…atitudinile construiesc ziduri…sau nu…totul intr-o armonie perfecta pe care ne place sa o numim viata…si intr-un final nu ramanem cu altceva decat cu etichetele sau cu panica…

2. serrenis - Iunie 25, 2009

etichetele ajuta sa nu ramanem anonimi, dar cine hotaraste ce eticheta e mai potrivita pt fiecare? eu, ceilalti? si daca eticheta mea nu se potriveste cu eticheta pe care mi-o lipesc ceilalti pe frunte??? ce fac??? raman anonima atunci! dar oare pot???aici cred ca trebuie sa imi construiesc si eu o fortareata 🙂

josnebunia - Iunie 25, 2009

De ce crezi ca fara eticheta esti anonima? Eu le dezlipesc tocmai pentru a-mi pastra identitatea, pentru a fi cine vreau eu, autentica si libera de teatrul impus de o eticheta. Mai trist e ca de multe ori ceilalti nu ne lipesc etichetele pe frunte, ci pe spate, astfel incat nici macar nu ne dam seama ca le purtam cu seninatate. Despre fortareata ce sa zic…la cat suntem de obsedati de etichetat nu m-ar mira sa-ti gasesti zidurile pline de post-it-uri 🙂

3. serrenis - Iunie 26, 2009

eu ma gandeam ca daca sunt anonima pt ceilalti, atunci nu vor stii ce eticheta sa imi lipeasca si astfel nu ma vor eticheta gresit. desi daca ma gandesc bine oricm o vor face, fie imi vor lipi pe frunte, fie pe spate, pentru ca asta e natura omului(sau a unor oameni). La faza ca as putea sa fiu bombardata cu post-it-uri nu m-am gandit..hmmm…trebuie sa nascocesc o solutie sa ii pacalesc…
iti urez spor la dezlipit!!! ;)…cred ca incep si eu 🙂


Lasă un răspuns

